loading...
فروشگاه اینترنتی 5040
فروشگاه اینترنتی 5040 بازدید : 296 پنجشنبه 13 آذر 1393 نظرات (0)

nargili jizjiz ir طرز تهیه شیرینی نارگیلی

.آشنایی با روش تهیه شیرینی نارگیلی .. یه وقت هایی که از زرده ی تخم مرغ استفاده میکنیم و سفیده اش باقی میمونه ، میتونیم این شیرینی خوشمزه رو درست کنیم ، هم خیلی آسونه و هم خیلی خوشمزه …..

من تا به حال صد بار شیرینی نارگیلی درست کردم ولی خدایی هیچ موقع مثل نارگیلی قنادی نمی شد.به هر کی هم که می گفتم می گفت مزه شیرینی های تو هم مثل قنادی هستش ولی شکلش کمی فرق میکنه بابا وسواس به خرج نده. تا این بود وقتی ایران رفتم از یک قنادی پرسیدم و واقعا راهنماییم کرد .که واقعا همیشه میگم خدارفتگانش رو بیامرزه.خلاصه خواستن توانستنه.من خواستم و موفق شدم.امید دوستان هم تهیه کنند و لذت ببرند.

nargili jizjiz ir طرز تهیه شیرینی نارگیلی

.آشنایی با روش تهیه شیرینی نارگیلی .. یه وقت هایی که از زرده ی تخم مرغ استفاده میکنیم و سفیده اش باقی میمونه ، میتونیم این شیرینی خوشمزه رو درست کنیم ، هم خیلی آسونه و هم خیلی خوشمزه …..

من تا به حال صد بار شیرینی نارگیلی درست کردم ولی خدایی هیچ موقع مثل نارگیلی قنادی نمی شد.به هر کی هم که می گفتم می گفت مزه شیرینی های تو هم مثل قنادی هستش ولی شکلش کمی فرق میکنه بابا وسواس به خرج نده. تا این بود وقتی ایران رفتم از یک قنادی پرسیدم و واقعا راهنماییم کرد .که واقعا همیشه میگم خدارفتگانش رو بیامرزه.خلاصه خواستن توانستنه.من خواستم و موفق شدم.امید دوستان هم تهیه کنند و لذت ببرند.

آشنایی با روش تهیه شیرینی نارگیلی .. یه وقت هایی که از زرده ی تخم مرغ استفاده میکنیم و سفیده اش باقی میمونه ، میتونیم این شیرینی خوشمزه رو درست کنیم ، هم خیلی آسونه و هم خیلی خوشمزه …..

من تا به حال صد بار شیرینی نارگیلی درست کردم ولی خدایی هیچ موقع مثل نارگیلی قنادی نمی شد.به هر کی هم که می گفتم می گفت مزه شیرینی های تو هم مثل قنادی هستش ولی شکلش کمی فرق میکنه بابا وسواس به خرج نده. تا این بود وقتی ایران رفتم از یک قنادی پرسیدم و واقعا راهنماییم کرد .که واقعا همیشه میگم خدارفتگانش رو بیامرزه.خلاصه خواستن توانستنه.من خواستم و موفق شدم.امید دوستان هم تهیه کنند و لذت ببرند.

 

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی:

پودر نارگیل چرب : ۱۲۵ گرم= ۲ پیمانه (این چرب و تازه بودن خیلی مهمه ها..از پودر نارگیل کهنه و خشک استفاده نکنین)

شکر: ۲۵۰ گرم=۱پیمانه و کمتر از نصف پیمانه (این شیرینی به نظرم جا داره که شکر کمتری داشته باشه..برای من یکمی شیرینیش زیاد بود)

سفیده تخم مرغ: ۴ تا

روغن مایع: ۷۵ گرم= نصف پیمانه (۶۰ گرم و ۱۵ گرم جدا وزن کنین)

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

آبلیمو: نصف قاشق چایخوری

پودر پسته کمی برای تزیین ( ۱ قاشق غذاخوری)

 

طرز تهیه شیرینی نارگیلی :

فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

ابتدا پودر نارگیل و شکر و ۲ تا از سفیده تخم مرغ با ۶۰گرم روغن را با هم مخلوط کرده کاملا به هم بزنید تا مواد با هم یکدست شود (دستی هم میزنیم با لیسک)


بعد مواد رو یا توی غذاساز می ریزیم یا دو بار توی چرخ گوشت می ریزیم


موادمون رو توی دیگ می ریزیم و روی حرارت می ذاریم و هم می زنیم تا فقط گرم بشه اما نجوشه


مدام به هم بزنید تا مواد گرم شوند در اینجا گرم شدن مواد بسیار بسیار حائز اهمیت است

 

باید مواد را مدام به هم بزنید و درجه گرما در حدی باشد که وقتی انگشت در مواد می کنید انگشتتان گرما را

به خود بگیرد ولی در حدی نباشد که انگشتتان احساس سوختن کند

 

حالا مواد رو از روی شعله برمیداریم و مواد زیر و اضافه می کنیم

حالا آبلیمو و وانیل را افزوده

 

و یه دونه دیگه سفیده تخم مرغ رو می ریزیم توش همراه ۱۵ گرم روغن باقی مانده گرم روغن 

مجدد قابلمه ارو روی حرارت ملایم قرار میدهیم

و به مدت نیم ساعت مرتب هم میزنیم. به کسی نگین..من ۲۰ دقیقه هم زدم icon smile طرز تهیه شیرینی نارگیلی


مهمه که مواد  اصلا نجوشه و فقط داغ بشه و از هم زدن دست بر نداریم

 

بعد میذاریم کنار تا خنک بشه..من برای سرعت عمل توی یه ظرف دیگه ریختمش…نذارین یخچال هاااااااا

فر رو روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کردم و وقتی موادم خنک شد، آخرین سفیده تخم مرغ رو هم توش ریختم و هم زدم


و سپس داخل قیف و ماسوره ریخته ( یا قاشف مخصوص بستنی ) و روی سینی با کمی فاصله می ریزیم .


همینطور که می بینین این مایه برخلاف اون نوع شیرینی نارگیلی شل تره و روونتر از قیف بیرون میاد

 یک کاغذ روغنی ته سینی فر قرار می‌دهیم و روی آن را با کمی روغن چرب می‌کنیم سپس مایه شیرینی را با فاصله در سینی می‌ریزیم (به شکل گرد، بیضی یا قلب) .

بعد روی هر کدام یه دونه خلال پسته قرار می دیم . سپس داخل فری که با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم شده بمدت ۷ – ۱۰ دقیقه قرار می دیم

روش رو خیلی خیلی کم صاف کنین چون خودش پهن میشه کمی… کمی هم پودر پسته ریختم و گذاشتم توی فر به مدت ۲۵ دقیقه..این زمان قطعی نیست

در حقیقت باید زیر شیرینی خیلی کم تغییر رنگ بده و شیرینی کمی پهن بشه و روش ترک بخوره

بی نظیره این شیرینی ها..خود خود بازاریه..مخصوصا اگه با سلیقه تر و منظم تر از قیف توی سینی بریزین و یه اندازه بشن.. 

نه بابا از بازاری ها هم خوشمزه تر و عالی تر

کاملا نرم و عالی و خوش عطر و طعم

نکته های پخت شیرینی نارگیلی :

در شیرینی نارگیلی قنادی هیچ کاه از آرد استفاده نمی کنند.

اگر شیرینی زیاد خشک بود آبلیموی بیشتری استفاده می شود.

فر را از نیم ساعت قبل با حرارت ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (حرارت متوسط فر) روشن می‌کنیم و سینی را در طبقه بالای فر برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا بوی شیرینی در بیاید و شیرینی‌ها کمی طلایی شوند. سپس سینی را از فر درآورده تا سرد شود بعد شیرین‌ها را از کاغذ جدا کرده و در ظرف پذیرایی می‌چینیم.

 پودر نارگیل حتما باید چررررررب باشه..خشک و کهنه که باشه روغن پس نمیده موقع هم زدن روی گاز و خشک میشه

مدت زمان پخت بسته به دمای فرتون ممکنه کم یا زیاد بشه کافیه زیر شیرینی کمی رنگ بگیره و قرار نیست شیرینی ها تغییر رنگ بدنن بلکه باید به همون صورت سفید بمونن .

سینی فر را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که شیرینی ها طلایی شوند در فر می گذاریم سپس شیرینی ها را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن از سینی جدا می کنیم .    سینی را از فر خارج کنید، در همان جایی که قرار دارند به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شوند.

 

این شیرینی ور می توانید برای شب عید نوروز  و یا هر مهمانی دیگری تهیه کنید و از آن لذت ببیرید چرا که هم از نظر بهداشتی مطمعن تر هست و هم اینکه هر چی باشه خودتون تهیه کردید و پزش هم بیشتره

 

امیدوارم از خوردن این شیرینی خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3642
  • کل نظرات : 119
  • افراد آنلاین : 138
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 399
  • آی پی دیروز : 420
  • بازدید امروز : 1,062
  • باردید دیروز : 706
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 9,312
  • بازدید ماه : 9,312
  • بازدید سال : 157,969
  • بازدید کلی : 2,231,120